Middel 1

VACATURE Raad van Toezicht

Maak je graag maatschappelijke impact in Breda? En wil je graag bijdragen aan de ontwikkeling van onze stichting? Stichting Breda Actief is op zoek naar een:

Lid Raad van Toezicht, portefeuille Vrijwilligersondersteuning/-werk

Over Stichting Breda Actief

Onze droom? “Iedereen in Breda, lekker in z’n vel!” Dat doen we door inwoners te stimuleren om te sporten, te bewegen en/of vrijwilligerswerk te doen. Voor iedereen die aan de slag wil met sport en bewegen, zijn we er met Breda Actief. Voor iedereen die aan de slag wil met vrijwilligerswerk, zijn we er met MOOIWERK.

Wat ga je doen?

De Raad van Toezicht (RvT) bestaat uit zes leden. Hun focusgebieden zijn vrijwilligersondersteuning, sport & bewegen, financiën, marketing & communicatie, HR en juridische zaken. Met deze deskundigheid treden zij op als sparringpartner voor de Raad van Bestuur (RvB), bestaande uit één directeur-bestuurder.

Als lid heb je een toezichthoudende rol ten opzichte van het bestuur. Samen met de andere leden neem je verantwoordelijkheid voor de continuïteit vanuit de doelstellingen van de stichting. Transparantie, gelijkwaardigheid en maatschappelijke betrokkenheid zijn belangrijke uitgangspunten. De RvT komt 4 tot 6 keer per jaar plenair bij elkaar. Daarnaast zijn er openingen en speciale evenementen waar je als toezichthouder van harte welkom bent, of is er een subcommissie waarin je actief bent.

Wat neem je mee?

• Je hebt meerjarige ervaring met vrijwilligerswerk in Breda en de ondersteuning daarvan.
  • Je hebt een onafhankelijke blik; je denkt vrij en buiten de kaders mee over de toekomst(strategie) en het functioneren van het bestuur/de organisatie.
  • Je hebt affiniteit met de doelstellingen van Stichting Breda Actief en gevoel voor ontwikkelingen in de (Bredase) samenleving.
  • Je levert onbezoldigd je bijdrage.

Wat krijg je ervoor terug?

• Je krijgt een uitdagende en verrijkende rol binnen een dynamische en maatschappelijk relevante organisatie.
  • Door de positieve sfeer en de open relatie met het bestuur, kun je als toezichthouder én sparringpartner veel toevoegen aan de ontwikkeling van onze stichting.
  • Een professionele en collegiale werkomgeving waarin jouw expertise en bijdrage enorm worden gewaardeerd.

Reageren, meer informatie?

Ben je enthousiast geworden? Stuur vóór 18 juni 2024 je korte motivatie met cv naar rvt@mooiwerkbreda.nl. Wil je meer weten? Neem contact op met Muriël van Beurden, lid RvT met portefeuille HR. Zij is te bereiken op 06-53 374 949. Kennismakingsgesprekken worden in overleg gepland.