RAAD VAN TOEZICHT

De huidige Raad van Toezicht (RvT) bestaat uit vijf leden met focus op sport, communicatie, financiën, HR en juridische zaken. Vanuit hun specifieke deskundigheid treden zij op als sparringpartner voor directeur-bestuurder Moniek Derks. Als lid hebben zij een toezichthoudende rol ten opzichte van het bestuur en nemen zij verantwoordelijkheid voor de continuïteit vanuit de doelstellingen van de organisatie.

Daniel Klijn

Daniel raakte na zijn studie gefascineerd door het functioneren van vrijwilligers. Hij is de grondlegger en auteur van ‘Besturen met een Visie’ en heeft ook het Verenigingen Veranderen handboek voor sportprofessionals geschreven. Daniel zet zich vanuit Brug8 professioneel in voor ontwikkeltrajecten waarbij mensen en organisaties in beweging gebracht worden. En hij adviseert en ondersteunt gemeenten en grote vrijwilligersorganisaties bij transformatie binnen het sociaal domein. “Waarom ik lid geworden ben van deze Raad van Toezicht? Ik wil graag iets vrijwillig bijdragen aan mijn directe omgeving en dat doe ik het liefst vanuit de kennis en ervaring die ik heb. Twee clubs, MOOIWERK en Breda Actief in één organisatie is bijzonder in Nederland en daarmee extra interessant voor mij!”

Adriaan Weterings

“Mijn naam is Adriaan Weterings en ik ben geboren en getogen in Breda. In 1986 studeerde ik af als fiscaal-econoom. Hierna volgde verschillende functies binnen de lokale overheid, non-profit-instellingen en ondernemingen. Naast het feit dat ik zelf al ruim 30 jaar actief ben als vrijwilliger, werk ik ook samen met veel vrijwilligers; dat geeft me veel voldoening. Binnen Stichting Breda Actief krijgt dat een breder perspectief. Met mijn achtergrond en ervaring hoop ik een bijdrage te leveren aan het mooie werk dat deze stichting onderneemt.”

Muriël van Beurden

“Mijn naam is Muriël van Beurden en ik woon samen met mijn partner en jong volwassen kinderen in het mooie Breda. Als professional ben ik mede eigenaar van HR adviesbureau All Human. Sport en beweging is belangrijk voor mij, het liefst dagelijks en divers. Zo ben ik graag in het bos, wandelend, joggend of op de mountainbike. Ook in de sportschool kom je me geregeld tegen. Vooral fitness, spinnen en pilates. Sporten is mijn uitlaatklep en geeft me ontspanning. In mijn werk is mijn passie het in beweging brengen van mensen, teams en organisaties. Jaarlijks bewegen we met mijn bedrijf voor een goed doel. Zo lopen we mee met de Singelloop voor Stichting Make-a-Wish en spinnen we voor het voor Sophia kinderziekenhuis. Als vrijwilliger wil ik graag een bijdrage leveren vanuit mijn kennis en ervaring. Hoe mooi is het om dit voor een stichting te doen die actief bewegen stimuleert in mijn mooie stad? Ik ben dankbaar dat ik me met de portefeuille HR mag inzetten in de Raad van Toezicht van Stichting Breda Actief.”

Maurice Brederode

maurice brederode rvt

“Aan het einde van mijn middelbare school-periode werkte ik, tijdens de zomervakanties, als sport/spel-begeleider in Den Haag. Veelal in buurten waar bewoners elkaar niet altijd even goed begrepen, met name door de verschillen in taal en cultuur. Daar heb ik geleerd hoe sport/spel jong en oud kan uitdagen, motiveren en sociaal verbinden. Mede geïnspireerd door die ervaringen, koos ik destijds voor de studie Leisure Management in Breda. Sindsdien is Breda mijn thuis. Al jaren ben ik actief op het snijvalk van sport & maatschappij. Onder andere als directeur van landelijke (sport)foundations voor mensen met een beperking.  Daar blijkt steeds weer hoe belangrijk beweging is, bijvoorbeeld bij revalidatie of participatie. Net als de enorme waarde van ieders vrijwilligers-inzet. Daarom zet ik me graag in voor stichting Breda Actief en MOOIWERK. Zo houden we Breda samen in beweging!”

Janneke Boerman

janneke boerman“Mijn naam is Janneke Boerman en ik woon met mijn man en twee schoolgaande kinderen in Bavel. Bij Breda Actief ben ik begonnen als trainee bij de Raad van Toezicht. In het kader van een opleiding tot RvT/RvC lid zocht ik een plek waar ik ervaring kon opdoen als RvT lid. Breda Actief gaf mij die kans en daar ben ik Breda Actief zeer dankbaar voor. Na het jaar ben ik gevraagd om te blijven voor de juridische portefeuille. Voor zo’n mooie stichting wil ik mij graag blijven inzetten. Sporten en actief zijn is belangrijk om lekker in je vel te zitten en dat moet voor iedereen toegankelijk zijn: jong en oud. Als lid van de Ladies Circle Breda weet ik hoe mooi het is om als vrijwilliger mij in te zetten voor de stad en lokale goede doelen te helpen. Het is belangrijk dat er ook voor vrijwilligers en organisaties ondersteuning is en kennis gedeeld wordt om samen de stad Breda tot een fijne woonplek te maken.”