Middel 1

MOOIWERK is op zoek naar een

adviseuR vrijwilligers(werK)

voor 24-32 uur per week

team MOOIWERK

Krijgt jouw advies mensen in beweging? Gaat jouw hart sneller kloppen van organisatieontwikkelingen? En maak je graag maatschappelijke impact in Breda? Dan is dit misschien jouw volgende baan!

JOUW PROFIEL

• Je bent een gesprekspartner op hbo werk- en/of denkniveau.
  • Je hebt ervaring met het adviseren van (vrijwilligers)organisaties.
  • Je vindt het leuk om voor een groep te staan en spreken.
  • Je kan vraagstukken projectmatig aanpakken en hier zelf structuur in aanbrengen.
  • Je kunt omgaan met en jezelf inleven in mensen uit allerlei disciplines en met verschillende belangen.
  • Je bent maatschappelijk betrokken en vindt het tof om impact te maken.
  • Je vindt het niet erg om zo nu en dan in avonduren en/of weekenden te werken.
  • Je kent Breda en/of je hebt kennis van het Bredase maatschappelijk veld.
  • Je hebt plezier in je werk, en bent – net als wij – enthousiast en positief!

*Herken je je (nog) niet in alle bovenstaande punten, maar zie jij jezelf wel groeien in deze rol? Ook dan nodigen we je uit om te reageren. We waarderen ambitie en begeleiden je daar graag bij.

WAT GA JE DOEN?

Als adviseur vrijwilligerswerk houd je je voornamelijk bezig met het versterken van vrijwilligersorganisaties en -initiatieven in Breda. Ook motiveer je verschillende doelgroepen om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dit doe je door hen te inspireren, adviseren en te ondersteunen. Het opbouwen, onderhouden en uitbouwen van je netwerk is hierin heel belangrijk.

Wat zijn verder dingen die op de agenda staan?

• Als adviseur geef je advies en ben je klankbord en sparringpartner van vrijwilligersorganisaties, verenigingen, stichtingen en buurt- en wijkinitiatieven in Breda.
  • Met jouw advies help je deze organisaties verder op weg om hun doelen te bereiken. Je maakt ze sterker en toekomstbestendig. Je zorgt ervoor dat organisaties je weten te vinden en/of je stapt er zelf op af.
  • Ieder advies is anders en op maat. Je vraagt door en kijkt samen wat nu écht nodig is. De ene keer een gesprek met praktische tips en ideeën, de andere keer een (verander)proces dat bestaat uit meerdere stappen. Veel vragen gaan over het werven, begeleiden en behouden van vrijwilligers. Maar ook over financiële & bestuurlijke zaken, wet- en regelgeving, werven van financiën en sociale veiligheid.
  • Op basis van kansen en vragen uit het maatschappelijke veld weet je verschillende doelgroepen te motiveren om vrijwilligerswerk te gaan doen. Dit doe je onder andere door het geven van inspiratiesessies.
  • Je ondersteunt bestaande samenwerkingen of zet nieuwe op. Je ziet en maakt slimme verbindingen en brengt organisaties/vrijwilligers bij elkaar. Denk bijvoorbeeld aan samenwerkingen met onderwijsinstellingen.
  • Met het team bedenk, ontwikkel én geef je trainingen, coachingsprogramma’s en/of inspiratiesessies met name gericht op het werven, begeleiden en behouden van vrijwilligers.
  • Je signaleert, vertaalt en deelt relevante trends & ontwikkelingen. Samen met collega’s deel je je kennis met organisaties/vrijwilligers en zorg je voor de input van nieuwsbrieven, website en andere communicatiemiddelen.

DIT KRIJG JE VAN ONS

Je komt terecht in een organisatie met bevlogen collega’s. Iedereen heeft hart voor vrijwilligers(werk), voor de stad en voor elkaar. Je krijgt veel ruimte en vrijheid om je werk te doen, ideeën te ontwikkelen en je eigen agenda in te delen. Wat staat er verder tegenover jouw job als adviseur vrijwilligerswerk?

• Een dienstverband van ca. 24 tot 32 uur per week.
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met optie tot verlenging.
  • Salaris conform cao Sociaal Werk schaal 8, (max. 4.323 bruto), inschaling afhankelijk van ervaring.
  • Aantrekkelijke extra’s zoals eindejaarsuitkering, loopbaanbudget, pensioenregeling, telefoonkostenvergoeding en een laptop.
  • Vrijheid; je bepaalt je eigen agenda en er is veel ruimte voor eigen initiatief.
  • Meerdere gezellige uitjes per jaar, als je lid wordt van onze personeelsvereniging!

SOLLICITEREN, MEER INFORMATIE?

Ben je enthousiast geworden? Stuur vóór woensdag 17 april je motivatie met je cv per e-mail naar: sollicitatie@breda-actief.nl. Wil je meer weten over de functie? Neem contact op met Annemiek Messer. Zij is bereikbaar op 06-13096739. Sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 22 en woensdag 24 april 2024.

OVER MOOIWERK

MOOIWERK is dé plek voor alles wat te maken heeft met vrijwilligerswerk in Breda. Vrijwilligers en organisaties kunnen bij ons terecht voor informatie, advies en (praktische) ondersteuning. Samen met onze partners geven we vrijwilligerswerk de aandacht die het verdient. Daarbij zijn we altijd enthousiast en positief, en gaan uit van wat iemand zélf wil en kan. Zo wordt onze droom werkelijkheid: iedere Bredanaar fan van vrijwilligerswerk!

MOOIWERK is onderdeel van Stichting Breda Actief. Stichting Breda Actief bestaat uit twee labels: Breda Actief en MOOIWERK. Samen zetten we ons al zo’n dertig jaar in voor een gezond en gelukkig Breda: